Jak tworzyć szkolenie

Przegląd wyników badań naukowych

seminarium - jak tworzyć program szkoleńNa początku lat dwutysięcznych w Polsce wiedza na temat tego, co działa w terapii uzależnień, była bardzo skromna. Było mało publikacji, niewiele wiedzieliśmy o wynikach badań, jedyny powszechnie obowiązujący model, to były społeczności terapeutyczne.
W związku z tym przeprowadziliśmy przegląd właściwie wszystkiego, co na przestrzeni ostatnich piętnastu – dwudziestu lat wydarzyło się w dziedzinie terapii uzależnień. Uznaliśmy, że to muszą być absolutnie kluczowe elementy naszego szkolenia, że trzeba odwołać się do zagadnień, które w ostatnich latach zostały zbadane.
Zrobienie listy, katalogu, może być tutaj też przydatne.


Staże i superwizje

W każdej ewaluacji, którą prowadzimy od 2003 roku staż jest oceniany jako najbardziej przydatny w pracy zawodowej.
W pytaniu o stopień przydatności poszczególnych etapów szkolenia w pracy zawodowej, superwizja i staż są oceniane wyżej niż szkolenie w podmiocie.
seminarium - jak tworzyć program szkoleń

Superwizja wydaje się mieć bardzo istotny wymiar i bardzo wiele korzyści płynie z niej dla uczestników szkolenia.
Najważniejsze odpowiedzi na pytanie które z korzyści uzyskał pan / pani dzięki udziałowi w superwizji?:

  • „Dzięki informacjom zwrotnym wiem, w których obszarach powinienem coś zmienić”
  • „Jestem bardziej świadomy wpływu własnych reakcji na pacjenta w przebiegu terapii”,
  • „Jestem bardziej świadom własnych reakcji w procesie terapii pacjenta”

Jeżeli formuła zajęć zawiera staże i superwizje, to pojawi się kolejny problem: jakie kryteria powinny spełniać podmioty, które będą realizowały staże i superwizje. To też musi być jasno określone.

Strony: 1 2 3 4 5
Skip to content